I wish I was special


You're so f XxX cking special.

Är klar med produktionstekniken nu, det handlade lite om hur det går till på en syateljé jämfört med serie tillverkning (som H&M:s tillverkning m.fl.) och lite om Taylorismen. Jätte skönt att kunna pricka av det på schemat i alla fall! Pluggade lite spanska innan med, har en del kvar men det ska inte vara klart förrän på torsdag. Tänkte sätta mig ner snart och göra lite 1/4 skalor i mönsterkonstruktionen, några kragar och flytta några bystinsnitt och så. Sånt som måste göras! Har haft en liten paus nu på 1 ½ timme, jag och Dea åkte inlines jätte långt idag och det känns verkligen i benen, rumpan och de små stackars fossingarna. Var uppe och solade också! Hoppas bara inte jag brände till mina cheeks, brukar vara rätt duktig på det annars; fy! Känner verkligen att jag har fått saker gjort idag, och det är en skön känsla :) En liten solstråle i mörkret. Jag fyller år om 2 dagar och har inte önskat mig ett skit, rent ut sagt. Jag har det mesta jag behöver, visst en kamera hade väl varit skoj eller ett par solbrillor (även om det känns onödigt, fast jag behöver ett par). Jag vill ha en överaskning det behöver inte vara något som kostar nått, bara jag blir sådär jätte glad och lycklig för stunden! Aja, hoppas kan jag ju alltid.


Dream, dream, dream...


XxX, J

Kommentera inlägget här: