Din sol har landat i mitt knä och gått sönder


Hur klassas frihet? frihet kan vara oberoende. För mig är det en känsla, förmågan att äga sitt eget liv och ta ansvar för det. Jag söker ständigt en frihet; friheten att uttrycka mig, att vara mig själv, använda mina kunskaper, leva det liv jag vill leva, för att nå en själslig frihet. När jag tycker och tänker vad jag vill, när jag älskar mig själv och mitt liv utan hinder, har jag funnit den frid jag vill uppnå. Ett liv i frihet då vet jag vem jag är. Mitt sanna jag är orädd för utmaningar och ödmjuk inför allt och andra.
Ett liv i frihet behöver inte betyda ett liv i ensamhet, men för att kunna dela det med någon måste jag hitta friheten först.

Jag har bara inte nått hela vägen dit än. Men när jag har nått dit, då ska jag vara ödjumk.. då ska jag visa dig om jag får


"För att uppnå någonting måste du släppa ditt beroendeförhållande till det. I det ögonblick som du släpper ditt beroende av resultatet kommer du att få det du önskar."

Vi blir lärda att älska alla, men vi blir inte lärda att älska oss själva. Hur ska vi kunna älska andra om vi inte älskar oss själva?

sara:

"Din sol har landat i mitt knä och gått sönder"

vad betyder de orden för dig? om någon säger så till en, vad menas med det?

Kommentera inlägget här: