August 30th at Ronnebygatan

Ännu sover vi i vardagsrummet, målaren som lovat att komma igår uteblev.. och vi fick ytterligare en natt i vardagsrummet. Känns som att det kommer bli en till, idag har visserligen reparatören varit här med en snickare; så idag fick vi en ny spisplatta och ett nytt lysrör i köket. Imorgon kommer snickaren och lägger dit nya bänkskivor, tyvärr likadana som vi redan har. Så idag måste Jag tömma alla bänkar och dem översta hyllorna i skåpen eftersom Rasmus jobbar sent idag, jätte sent. Igår när vi var i tvättstugan tittade Rasmus på mig och sa "detta har varit den tråkigaste hemma dagen" och såg ledsen ut, precis som ett barns.. vi hade helt enkelt bara haft en tvätt/städ och matlagningsdag. Inget för Rasmus alltså! Han har dock fått kläm på det här med att skura och torka av i köket efter maten, och det är bra! Han har till och med börjat tipsa sina kollegor om maträtter, "det är kul att laga mat". Kanon!

I helgen har vi tänkt att försöka måla vardagsrummet så det är klart tills jag opereras nästa vecka, annars hinner vi inte måla innan soffan kommer (v39-41 någon gång). Och jag vet inte hur lång tid min axel kommer ta på sig att läka eller någonting, hoppas på det bästa. 

Alla som känner sig manade är välkomna att hälsa på oss i Kallekrona!


Love,


J




Sovrummet.


Kommentera inlägget här: