Let it snow, let it snow, let it snow...

'Cause I'm dreamin' of a white christmas...

Snö? Nej. Det har snöat nästan överallt i hela Sverige men inte i Karlskrona, eller jo det snö/regn/haglade igår men det kan omöjligt ha räknats för det var 5 grader ute och mest tragiskt att se på.

Denna veckan har det varit sjukstuga på Ronnebygatan med feber, halsont, dubbelsidig öroninflamation och hosta. Men livet går ju vidare trots att man är sjuk så idag har jag varit och träffat studievägledaren och sökt 4 nya kurser; affärskommunikation engelska, organisation & ledarskap, personaladministration och internationell ekonomi. Han förstod i alla fall vad jag sa, trots jag inte riktigt vet hur högt/lågt jag pratar men värre var nog för mig att höra vad han sa då min hörsel är kraftigt nedsatt.

Tanken med idag var att det skulle ha tvättats men eftersom att praktpuckot som tvättat innan mig hade antingen tvättat hela sin hund i maskinerna eller samlat allt hundhår för några månader och spritt över hela tvättstugan och i maskinerna, bland annat, så blev detta aldrig av. Människan kan väl för fan åtminstonde städa efter sig! Idiot. Hoppas på städat imorgon förmiddag så vi kan få rena kläder innan helgen.


J

Kommentera inlägget här: