Their story goes on that they're moving away by thoughts


När jag hörde hur det började vibrera i sängbordet var min första tanke 'la jag min inte precis?'. Jag vet inte om jag har sovit eller varit vaken i natt, det har varit varmt och jävligt. Hade jag inte haft fläkten igång så hade jag dött av värmeslag, den har räddat många nätter hitintills och det tackar jag för annars ahde jag aldrig klarat av att jobba! Det tog emot att stiga upp tjugo i fyra i morse, sen tar det alltid några timmar innan man är pigg. Piggnads känslan brukar komma ungefär en halvtimme - timme efter första rasten som vi har 7:20. Vilket är ganska drygt, för man jobbar inte lika bra de första timmarna som de sista. Trots att termometern bara visade 14 grader i natt/morse när vi cyklade till jobbet så var det ändå klibbigt, så det var inte direkt behagligt. Men det gick ju inte att jämför med nu när vi cyklade hem, 28.1 grader i skuggan och inte en kall vind pust kunde det komma. Jag har varit 8 timmar i 2+ grader, det är som att vända på en pannkaka - nordpolen/afrika. Ett under att man inte får nån värmechock egentligen!

Men nu hade jag tänkt sluta klaga på det fina vädret, det är ju inte ett moln så långt ögat kan se och har heller inte varit på några dagar! Jag tänkte slänga på mig en klänning och köra upp till stan, syster fyller 21 i morgon så ska köpa en fin present till henne och så ska jag träffa min Emelie och fika med henne när hon slutar. I skrivande stund kom min mamma med en kopp kaffe, man tackar! Vilken service man har när man bor hemma egentligen. Det är inte mycket man måste tänka på, får ta vara på den lilla tid jag har kvar hemma. För snart flyttar jag eller så åker jag utomlands och jobbar:)

Jag måste bara tillägga att jag jobbar nog med några av dem roligaste människorna, idag har dem diskuterat vem av dem fast anstälda i kylen som är snyggast.. het diskussion. Jag har varit road hela dagen i alla fall! 'Vad tycker du om Jessica då?' 'Hade jag varit tjugo år yngre så hade jag tragit henne här mellan pallarna!' Hahaha.




sol, vind och vatten






Kommentera inlägget här: