Bella's Place

2 dagar har gått sen op. dagen, själva operationen gick bra och dem avlägsnade en centimeter på nyckelbenet i AC-leden i axeln. Dem hade svårt att sticka mig innan sövningen inne på op. salen så det forsade blod här och var innan dem fick rätt på det, en kanyl i handleden.. lagom mysigt sådär. Vaknade upp med 'jävliga smärtor' som jag beskrev det, 4 morfin dosor senare hade jag fortfarande smärtorna kvar och tårarna rann längs kinderna. Efter lite kaffe, fika och ytterligare smärtstillande fick jag bli hämtad.

Så nervös jag var för nedsövningen innan, men när jag väl låg där och blodet rann och fick något insprutat som gjorde mig alldeles snurrig bad jag nästan om att få sova en stund. Det var inte alls farligt. Värre nu efteråt, är helt invalid.. klä på mig är ett helt företag, men jag ska gärna klara det själv. Envis som jag är. E skrattar mest åt mig när jag försöker!

Sprängda blodkärl har jag runt om såret på bröstet och armen, ser helt misshandlad ut. Kanske inte så konstigt när dem har varit där inne och sågat och haft sig. Trots smärtorna så är jag pigg och har kunnat vara med och umgås med min fina vän. Igår var vi på Bella's Place i Bromölla, jätte coolt.. hela stället är 50-tal rätt igenom, inredning och personal. Idag vilar jag medans E är på firmafest, imorgon ska vi ut och segla! Så härligt.

Längtar efter min älskade, och världens finaste, sambo som är utomlands och jobbar, mina kära föräldrar är utomlands på semester och lilla katten är på hotell. Alla får jag träffa och mysa med nästa vecka, som jag längtar! Syrran får vänta tills i jul, men det ska bli roligt.. det börjar ju redan närma sig i alla fall om man tänker på kylan som redan har anlänt.

With love,
J



Bild lånad från BLT


Kommentera inlägget här: