The key to all of my pain, I'm overcome

 
Att stå sida vid sida med mina känslor är nog det jobbigaste jag gjort på flera år, det är fruktansvärt smärtsamt men förmodligen värt varenda sekund. Att fakstiska förstå varför jag känner och agerar som jag gör, men att jag skulle ha förträngt och tryckt undan så mycket kunde jag aldrig ana. Jag har i flera år tryckt undan allt som har gjort mig ledsen, jag har lagt det på en hylla långt ifrån mig själv.. istället ligger det och gror som en inre oro i min själ och får mig att må dåligt istället. Hur kan jag vara så rädd för att gråta och visa min sårbarhet? 
 
Mitt yttre har varit ett hårt skal och mitt inre ett stort blödande sår.. men det börjar blöda igenom skalet nu. There's a place inside my heart that tells me hold out.. I know that life will be much better, I know the sun will shine agian.
 
What have I become, just look what I have done.. all that I destroyed, I must build it up again. 
 
Woman of the earth, maker of children who weep for love, maker of this birth. Until your deepest secrets are known to me I will not be moved. Don't try to find the answer when there ain't no question here. Sister let your heart be wounded and give no mercy to your fear. Run to the water and find me there, burnt to the core but not broken. Full of so much pain and rage, I know I've got to find a way to let it go. I'll cut through the madness with a nuclear fire of love in my heart. 


 
Show me what this life is for,
J

Kommentera inlägget här: